Prodejce nemusí obsloužit zákazníka bez nasazeného respirátoru


Prodejce nemusí obsloužit zákazníka bez nasazeného respirátoru

Česká obchodní inspekce se v poslední době čím dál častěji setkává s dotazy ohledně údajné diskriminace spotřebitele, který není vpuštěn do provozovny, když nemá nasazený respirátor.
Povinnost nosit respirátor (nebo obdobný prostředek) ve vnitřních prostorech aktuálně stanoví mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví a prodejce se rozhodně nedopouští diskriminace, pokud nevpustí do provozovny zákazníka bez respirátoru (nebo obdobného prostředku).

Pokud prodávající z důvodu ochrany před šířením nemoci COVID-19 odmítne obsloužit zákazníka, který porušuje opatření tím, že nemá předepsaný ochranný prostředek dýchacích cest, nelze takové jednání považovat za zakázanou diskriminaci ve smyslu § 6 zákona o ochraně spotřebitele, neboť sleduje legitimní cíl – ochranu dalších zákazníků a zaměstnanců provozovny před jejich nakažením nemocí COVID-19, přičemž vyžadování právní úpravou předepsaného ochranného prostředku dýchacích cest jako předpokladu k prodeji výrobku či poskytnutí služby je k dosažení tohoto cíle přiměřené; taková podmínka není zjevně svévolná či iracionální a nijak nenarušuje důstojnost zákazníka. Informace o tom, že ČOI takové jednání postihuje, je falešnou zprávou, která je často šířena na sociálních sítích.

 


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen
Page generated in 1.3457 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál