Nová iniciativa Nastartuj Česko oslovuje lokální podnikatele s výzvou: Společně to rozjedem!

Nová iniciativa Nastartuj Česko oslovuje lokální podnikatele s výzvou:  Společně to rozjedem!

Misí iniciativy Nastartuj Česko je podporovat místní podniky, protože právě lokální ekonomika je cestou k udržitelné a prosperující společnosti. Vznikla z popudu Petra Kovaříka z Pražské čokolády Steiner & Kovařík, Andrey Bohačíkové a Patrika Charouse. První akce, na které se sešli malí a střední lokální podnikatelé společně s odborníky z řad ekonomů, psychologů, koučů, finančníků, marketérů, startupistů, se konala 25. 7. v areálu pražského koupaliště Džbán a mezi řečníky byli například Tomáš Tožička, Jana Pelcová, Richard Veselý, Giancarlo Lamberti, Ladislav Tyll a Adam Táborský.

Čím se Nastartuj Česko liší od podobných počinů, které za poslední týdny vznikly? „Nastartuj Česko se sice dívá na problémy po propuknutí COVID-19, ale neříká, že za ně může pouze COVID-19. Jsme si vědomi, že určité fundamentální věci byly špatně již před tím. Propuknutí krize tyto problémy či trhliny pouze prohloubilo a udělalo více bolestivými či smrtelnými pro určité subjekty. Vracíme se tedy ke kořenům. Chceme tyto věci řešit i měnit, aby se situace již neopakovala," odpovídá Head of Nastartuj Česko, Andrea Bohačíková.

Základními pilíři iniciativy Nastartuj Česko jsou: Vzdělávání, inspirace práce s vlastním mindsetem a osobním růstem. Nastavení procesů a úrovně digitalizace neboli adaptace na Průmysl 4.0. či příchozí 5.0 i ve sféře malého lokálního podnikání. „Podívali jsme se na situaci digitalizace u subjektů z řad malého lokálního podnikání a zjistili jsme, že to není dobré. Až 60 % těchto subjektů u nás není vlastně nijak digitalizováno. To se bavíme o základech jako mít webovou či facebookovou stránku apod. Tedy ničem extra sofistikovaném," dodává Bohačíková.

Neméně důležitý je fundraising neboli zajištění potřebných financí a propojování lokálních subjektů mezi sebou. „Malé a lokální subjekty jsme si vybrali právě proto, že tvoří páteř každé ekonomiky. Sami jsme v Pražské čokoládě spadli na 3 procenta obratu. To však neznamená, že budeme hledat ´chyby´ vně. Naopak jsme se obrátili do sebe. Pracujeme na restrukturalizaci a změně celého podnikatelského plánu. Vyčkávání a čekání (na Godota) nikomu nepomůže. Podobné možnosti chceme dát ostatním," vysvětluje Petr Kovařík.

Iniciativa nechce působit pouze v teoretické rovině. Přichází s konkrétními akčními kroky pro potřebnou změnu, včetně vlastního průzkumu dopadů COVID-19 na malé a střední lokální podnikání, do kterého se můžete zapojit vyplněním tohoto dotazníku. V přípravě je druhá akce plná přednášek, workshopů, networkingu i crowdfundingu pro malé lokální subjekty. „Akci plánujeme na druhou polovinu září, když situace ohledně COVID-19 dovolí. Pokud ne, jsme připraveni akci i fungování Nastartuj Česko přesunout do online,” zdůrazňuje Kovařík. Dále vytvářejí expertní skupiny zaměřené na jednotlivá odvětví podnikání u nás.

Iniciátoři Nastartuj Česko

Patrik Charous

Patrik se věnuje online projektům, lokálním podnikům a lokální ekonomice již více jak 7 let – první online rezervační systém v ČR Stůlhned – spolupracovali na pokladním systému Storyous, spustili marketingový nástroj pro lokální podniky LocaHeroes a po stovkách interviews a feedbacků od zákazníků došli až k finálnímu konceptu Colocals.

Petr Kovařík

Petr vybudoval od nuly úspěšný offline český podnik Pražská čokoláda Steiner & Kovarik – od první pobočky až po světovou značku, respektovanou po celém světě (Omán, Japonsko, Korea, USA, Německo, Rusko ad.)

Andrea Bohačíková

Andrea se přes 10 let věnuje prodeji, obchodní strategii a byznys developmentu. Založila startup M.arter, Freedompreneur of the Year 2019 Central European Startup Awards. Spoluzaložila platformu Beauty Hero. Mentoruje jednotlivce, firmy i neziskovky, kterým pomáhá v dalším růstu.

Zdroj informací

Nastartuj Česko, NejBusiness.cz a eSlezsko.cz

Datum

14. srpna 2020

Fotogalerie

Page generated in 1.2758 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál